קיימות מרכזיות IP מסוגים שונים, כאשר חשוב לדעת את ההבדלים ביניהן כדי לבצע את רכישת המרכזייה הטובה ביותר עבור בית העסק וזאת בהתאם לצרכים, התקציב ויכולת החיבור לשאר מערכות התקשרות האחרות.
4 מרכזיות IP הקיימות בשוק הטלפוניה -
הראשונה - מערכת מרכזיות טלפוניות בהתקנה פיזית ומקומית אצל הלקוח.
השנייה - IP CENTREX – מערכת טלפונית מרחוק.
השלישית – HOSTED PBX - מערכת כוללת של שירותי טלפוניה בשיטת מיקור חוץ.
הרביעית – SIP TRUNK – מרכזיית טלפונים בענן – חיבור דרך פס האינטרנט הרחב.
חלק מהמרכזיות מתאימות בעיקר לארגונים גדולים, וחלק מהן מותקנות תוך זמן קצר ביותר כדוגמת מרכזיית טלפון בשיטת ענן ולכן כדי לדעת מהי המרכזייה המתאימה ביותר עבורכם, יש להתייעץ עם חברה שמתמחה בתחום ויכולה להציע לכם חבילה אישית ואשר תייעל את החברה להתנהלות נכונה וטובה יותר.
אז מהי המרכזייה הטלפונית המומלצת ביותר?
השיקול הראשון והמרכזי בבחירת מרכזייה הוא התקציב והאנשים המפעילים את המערכת, שכן אין טעם להתקין מרכזייה מורכבת שאף אחד לא מצליח למקסם את הפונקציות הרבות שיש בה, בנוסף גודל הארגון הוא אלמנט חשוב לבחירת המרכזייה, כאשר בכל סוג יש מרכזיות של מותגים ידועים שלרוב נותנים אחריות על המוצר והן איכותיות יותר הן מבחינת הצד הטכני והן מבחינת העיצוב.
המרכזייה המומלצת היא זאת שעונה על כל דרישות הארגון באופן אופטימלי ומאפשרת מקסום הניהול של הטלפונים ושאר אמצעי התקשורת המחוברים למערכת, עם זאת חשוב שלא להתפשר על מרכזייה זולה, שכן עסק הנקלע לתקלות חוזרות ונשנות של תקשורת עשוי לאבד כסף, לקוחות ומוניטין רב ולכן רצוי להתייעץ עם איש מקצוע מומחה בתחום, כדי לקבל התאמה מלאה לצרכי העסק, היעדים והמטרות.
נראה אם כן, שההמלצה החשובה ביותר היא לא למהר ולהחליט על מרכזייה מבלי לקבל אפשרות התקנה לתקופת ניסיון שבה תיבחן המערכת בזמן אמת וניתן יהיה להחליט באם להתקין אותה או מרכזייה אחרת מתאימה יותר.